Czy po kilku minutach od wyłaczenia silnika jak każe instrukcja - po takim zmierzeniu mam na miarce ninimalny poziom i zgodnie z instrukcją powinienem dolać.
Czy też może po ok. 1 - 1.5 h od wyłaczenia - wtedy mam jeszcze troszkę ponad połowe na miarce i nie muszę dolewać (wg. instrukcji).
stosuj sie do instrukcji
jak dolejesz powiedzmy 100- 200 ml nic sie nie stanie, jeśli masz minimum po kilku minutach. dolałbym 100 ml oliwy w silnik i 100 g do gardła (nie oleju) i będzie o.k. :diabelski_usmiech
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
loyd, gorący olej spływa szybciej i poziom oleju można sprawdzić kilka minut po wyłączeniu silnika, tak jak to jest napisane w instrukcji obsługi. w trasie, wystarczy zatankować auto i przed wyruszeniem z pod dystrybutora sprawdzić stan oliwy, jeśli jest to konieczne :wink:
ludzie, dajcie temu biednemu olejowi SCIEKNAC DO MISKI zanim chcecie sprawdzac stan :!:
w minute czy dwie na pewno nie scieknie caly , z drugiej strony czekanie godzine to tez przegiecie - IMO najrozsadniej jakies 15minut.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Czy po kilku minutach od wyłaczenia silnika jak każe instrukcja - po takim zmierzeniu mam na miarce ninimalny poziom i zgodnie z instrukcją powinienem dolać.
Czy też może po ok. 1 - 1.5 h od wyłaczenia - wtedy mam jeszcze troszkę ponad połowe na miarce i nie muszę dolewać (wg. instrukcji).
Masz nowy samochód więc po co wogóle tam zagladasz
Jak Ci się zaświeci żółta ikonka od oleju na wyświetlaczu to wtedy dolewasz ok 200 ml i koniec
a jeżeli już tak sprawdzać jak "na wadze laboratoryjnej" to sprawdź pozim oliwy na zupełnie zimnym silniku i wtedy będzie wizualne porównanie do sprawdzeń po kilku minutach po wyłączeniu silnika. A różnica będzie widoczna. To tak dla "naukowych obserwacji" :szeroki_usmiech
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Sprawdzać kilka minut po wyłączeniu albo na zimnym. Dolewać - zawsze na zimno. Ja tam tak robię.
A ile dolać??? Dwa dni temu po przejechaniu na autostradach z dużymi prędkościami oraz po górskich trasach w Cro około 3300 km dolałem przed powrotem około 0/5 litra jednorazowo. Chyba nie zbrodnia... Gorzej jak bym nie dolał i wracał na sucho 1450 km (z tego około 1000 km z prędkością 150 - 170 km/h). Chyba... tak sądzę... :roll:
Ale dolałes bo ubyło czy po prostu dolałes zapobiegawczo??
ubyło, al tak naprawdę nie wiem ile podczas tego wyjazdu. Jakiś tydzień przed jeździłem z rozpierdzielonym przewodem odmy i olejek sobie tryskał... W gorączce przed wyjazdem zapomniałem sprawdzić po wymianie odmy ile olejku ubyło. Zrobiłem to dopiero przed powrotem. Było w pobliżu dolnej granicy.
Na ogół dolewam około 1 litr na 15000km. Po wakacjach w Cro (warunki jazdy - upał i prędkości ) zawsze trochę ubywa - około 0,3 - 0,5 literka po jakichś 3500 - 4500 km.
Dolałem rano trochę (tak na oko to ok. 150 ml) i na zimnym poziom się podniósł do ok. 3/4 miarki.
Na goroącym (po 10 min od wyłączenia) to nie wiem - dzisiaj sprawdzę.
A mam takie pytanko jeszcze - skoro na zimnym jest więcej oleju niż na gorącym (przy pomiarze na skali) a instrukcja zaleca wykonywać pomiar na gorącym to rozumiem, że normalna jest sytuacja w której na gorącym jest "cała miarka" a na zimnym będzie przekraczało skalę ?
A mam takie pytanko jeszcze - skoro na zimnym jest więcej oleju niż na gorącym (przy pomiarze na skali) a instrukcja zaleca wykonywać pomiar na gorącym to rozumiem, że normalna jest sytuacja w której na gorącym jest "cała miarka" a na zimnym będzie przekraczało skalę ?
kiedys instrukcje zalecaly wlasnie sprawdzanie po ok. 15 minutach od wylaczenia silnika -
gwarantuje Ci ze wtedy tez bedzie on 'goracy'.
sytuacja o ktorej piszesz jest logiczna (olej scieka), ale jego stan ponad max normalny juz nie jest.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz